Filmy retrospekcja, męska nagość

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje retrospekcja, męska nagość. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tarnation

7,6
Jonathan Caouette dokumentował swoje życie, od kiedy w wieku 11 lat pożyczył od sąsiada kamerę. Od tamtej chwili rejestrował wszystko. „Kamera była dla mnie rodzajem broni, która pomagała mi kontrolować otoczenie, ale także bronić się przed nim i odciąć się od otaczających mnie okropieństw”. Tarnation jest dziełem niezwykłym: dynamicznym kolażem rodzinnych zdjęć, amatorskich nagrań, fragmentów filmów, telewizyjnych programów, zapisem choroby psychicznej ukochanej matki, wideodziennikiem trudnego dojrzewania u boku dziadków, sztandarowym przykładem techniki found footage. Caouette bez znieczulenia dokonuje wiwisekcji typowej, zdawałoby się, amerykańskiej rodziny, rekonstruując nieszczęśliwe dzieciństwo i wyciągając na światło dzienne skrywane tajemnice.
Amerykanin Jack (Adam Goldberg) i Francuzka Marion (Julie Delpy) tworzą udany i nowoczesny związek. Jednakże podróż do Paryża, gdzie mieszka szalona rodzina Marion, sprawia, że związek pary przechodzi duży kryzys. Jack czuje się zagubiony pomiędzy ekscentrycznymi znajomymi narzeczonej, przyszłą teściową, która miała romans z gwiazdą rocka oraz zamachowcem, który podkłada bomby w komercyjnych restauracjach.
Życie wielkiego miasta, kariery wielkich gangsterów, prohibicja i pokątny handel alkoholem. Oto tło dla wielkiego fresku Sergio Leone, filmu Dawno temu w Ameryce. Prawdziwa opowieść o dorastaniu i życiu wśród nowojorskiej mafii, pełna przemocy i brutalności, lecz niepozbawiona elementów radosnych czy wręcz komicznych. Historia wielkiej przyjaźni, wielkiej miłości i wielkiej zdrady.


Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.

Pasja

7,3
Jeden z niewielu filmów, który zanim wszedł na ekrany kin już wzbudził ogromne emocje i kontrowersje. Protestowali m.in. Żydzi, którzy stwierdzili że obraz ten ukazuje ich jako oprawców Jezusa. Film opowiada ostatnie godziny życia Jezusa z Nazaretu, który dla jednych był Mesjaszem, dla innych heretykiem, i oszustem. Trzeba zaznaczyć iż film jest przeznaczony wyłacznie dla dorosłych (i to dla takich o mocnych nerwach). Film wręcz "ocieka" krwią - sceny zarówno biczowania, jak i samej śmierci Jezusa na krzyżu, są ukazane bardzo realistycznie. Gibson doskonale ukazał klimat tamtych czasów (m.in. dlatego iż postacie mówią językami biblijnymi), i to może przemawiać za tym filmem. Sama jednak przemoc wobec Chrystusa, i zachowanie Jego oprawców, sprawia że widz zamiast skupić sie na "doznaniach duchowych" (większość filmów poświęconych Mesjaszowi, właśnie ku temu skłania), myśli jedynie o tym jak jest możliwe by człowiek coś takiego (mowa o biczowaniu) przeżył. Obraz zamiast ukazać "cierpienie duchowe" Jezusa, ukazuje Go jako okropnie cierpiącego (fizycznie) człowieka - to właśnie zadecydowało o tym, iż film ma tak wielu przeciwników.
Były detektyw wydziału zabójstw, Horatio Caine, kieruje grupą śledczych. Wspólnie rozwiązują zagadki kryminalne w dusznym i wilgotnym klimacie Florydy. Pracują w ekskluzywnych hotelach lub na bezdrożach Miami. Zespół tworzą profesjonaliści najwyższej klasy. Piękna, inteligentna, dwujęzyczna Calleigh Dusquene o południowym pochodzeniu jest specjalistką od balistyki. Tim Speedle, zadziorny, lecz pełen uroku detektyw to ekspert od pracy w terenie. Dla Erica Delko morze oblewające brzegi Miami nie ma tajemnic. Ostatnim członkiem załogi jest Alexx Woods, doświadczony i wytrawny koroner. Grupa tropi kolejne zbrodnie, zbiera i analizuje dowody, wskazuje winnych i żąda sprawiedliwości w imieniu ofiar przestępstwa.
Bohaterem filmu jest mężczyzna, który nauczył się kontrolować i manipulować swoje sny.
Obdarzony regeneracyjnymi zdolnościami mutant przemierza kolejne lata szukając życiowego celu, zamiast tego odnajduje go wojsko.

Amadeusz

8,3
Rok 1823. Kompozytor Salieri (F. Murray Abraham) spowiada się przed śmiercią. Opowiada o swojej rywalizacji z Mozartem (Tom Hulce) o względy cesarza (Jeffrey Jones). Ponieważ Salieri czuł się zagrożony, knuł liczne intrygi przeciw swojemu konkurentowi...
Historia budowy średniowiecznej katedry na tle wojen domowych, konfliktów religijnych i walki o władzę.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…